Bezlepkové těstoviny Adriana se zeleninovou topinkovou směsí

Bezlepkové těstoviny Adriana se zeleninovou topinkovou směsí

Mezi novými těstovinami Adriana, které jsem doma zkoušela, byly i bezlepkové těstoviny. Občas bezlepkově vařím, když zkouším, jestli se mi třeba nezlepší problémy s kůží (i když oficiálně podle testů by mi lepek vadit neměl). Musím uznat, že mi je občas bez něj líp, ale po nějaké době mi stejně zase začne enormně chybět klasické bílé pečivo :)) Když jsem ale jednou bezlepkové období dodržovala, začaly mi hodně chybět těstoviny. V obchodech jsem narazila na nějaké kukuřičné, které nebyly špatné, ale chuťově to nebylo úplně ono.

Teď jsem měla možnost vyzkoušet těstoviny Adriana. Jsou vyrobené z přirozeně bezlepkových potravin – z kukuřice, rýže a quinoy (merlíku čilského).

Bezlepkové těstoviny Adriana

Pracuje se s nimi úplně stejně dobře jako s běžnými těstovinami a hlavně jsou vynikající i na chuť – pokud je někomu předložíte a neřeknete mu, že se jedná o bezlepkové těstoviny, pravděpodobně vůbec nezaznamená rozdíl. Pro bezlepkáře jsou tyto těstoviny skvělou volbou, protože se vyrábí v čistě bezlepkovém závodě.

Bezlepkové těstoviny Adriana se zeleninovou topinkovou směsí

Penne jsem připravila se zeleninovou topinkovou směsí, kterou jsem doma nedávno zavařovala. Trocha námahy při přípravě se rychle zúročí ve chvílích, kdy si člověk potřebuje nachystat jídlo co nejrychleji. Pokud máte nějakou podobnou směs doma zavařenou, určitě vám vykoná minimálně stejně dobrou službu. Pokud se chcete inspirovat, recept najdete níže v článku.

Suroviny:

  • bezlepkové těstoviny Adriana (penne)
  • zeleninová topinková směs s grilovanou cuketou a lilkem (recept viz níže)
  • černé olivy
  • čerstvý nebo i jiný sýr dle chuti

Postup:

Odvážíme si těstoviny – na jednu porci (podle velikosti) můžeme počítat 60 – 80 gramů.

Bezlepkové penne

Vodu v hrnci přivedeme k varu a osolíme ji. Těstoviny vaříme podle návodu na obalu, 8 – 9 minut.

Solení vody

Před koncem vaření si odebereme naběračku vody z těstovin.

Odebereme naběračku vody

Rozehřejeme si pánev a dáme na ni zeleninovou směs.

Zeleninová topinková směs

Do sklenice od zeleninové směsi nalijeme vodu z těstovin, sklenici uzavřeme a trochu s ní zatřepeme, abychom využili veškerý obsah. Vodu vlijeme do pánve k zelenině.

Zeleninu podlijeme vodou

Uvařené těstoviny slijeme.

Scezené těstoviny

Přidáme je k zeleninové směsi do pánve a dobře spolu prohřejeme a promícháme.

Penne promíchané se směsí

Můžeme podávat i takto samostatně.

Bezlepkové těstoviny Adriana se zeleninovou topinkovou směsí

Ale já jsem měla doma nachystaný čerstvý sýr, tak jsem ho k těstovinám přidala.

Domácí čerstvý sýr

Spolu s nakrájenými olivami.

Bezlepkové těstoviny Adriana se zeleninovou topinkovou směsí

Díky tomu, že jsem měla doma připravenou zavařenou zeleninovou směs, byla příprava večeře otázkou 15-20 minut.

Bezlepkové těstoviny Adriana se zeleninovou topinkovou směsí

Rychlá letní večeře, která je naprosto skvělá, vhodná pro vegetariány a ještě k tomu i bez lepku.

Zeleninová topinková směs s grilovanou cuketou a lilkem

Kouzlo této směsi tkví v tom, že nemusíte vůbec řešit přesné poměry a množství zeleniny si můžete přizpůsobit dle vlastních možností a chutí. Do závorky uvádím, kolik jsem čeho při výrobě této směsi použila já.

Suroviny:

  • rajčata (cca 10 středních až větších)
  • různobarevné silnostěnné papriky (5 ks)
  • cibule (3 velké)
  • lilky (2 střední)
  • cukety (3 menší)
  • olivový olej
  • červený balzamikový ocet (cca 50 ml)
  • hnědý cukr (cca 2 lžíce)
  • sůl, pepř, chilli, bylinky (tymián, bazalka, oregano… dle chuti)

Postup:

Rajčata nakrojíme do kříže a zalijeme horkou vodou, abychom je mohli snáze oloupat.

Spařená rajčata

Cibuli nakrájíme na nudličky a dáme ji opéct na olivový olej do většího hrnce.

Nakrájená cibule

Lilek nakrájíme na kolečka, pokapeme ho olivovým olejem a lehce osolíme. Poklademe ho na plech vyložený pečícím papírem a v troubě ugrilujeme dozlatova (podle potřeby v průběhu obrátíme).

Lilek před grilováním

K opečené cibuli přidáme do hrnce proužky paprik.

Nakrájené papriky

Ugrilovaný lilek vyndáme z trouby a stejným způsobem nachystáme cuketu.

Grilovaný lilek

Rajčata zbavíme slupek a semínek, necháme jen pevnou dužinu.

Oloupaná rajčata

Nakrájíme je na proužky a přidáme k paprikám a cibuli.

Nakrájená rajčata

Ke směsi přidáme ocet a cukr, lehce osolíme, opepříme a podle chuti přidáme bylinky a chilli.

Přidáme ocet a cukr

Ugrilovanou cuketu vyndáme z trouby a spolu s lilkem ji nakrájíme na proužky.

Grilovaná cuketa

Zeleninovou směs v hrnci necháme svařit tak, aby cibule i papriky byly měkké a směs nebyla zbytečně vodnatá. Pak do ní přidáme grilovanou zeleninu. Dobře promícháme a ochutnáme, podle chuti přidáme sůl, pepř, bylinky nebo chilli.

Nakrájená grilovaná zelenina

Zeleninovou směs dáme do sklenic, dobře upěchujeme, aby v ní nebylo moc vzduchových bublinek, a vrch zalijeme olejem. Uzavřeme a sterilujeme 15 minut.

Skleničkování směsi

Tuto směs jsem zavařila kvůli topinkám, které pak představují jednu z nejjednodušších večeří vůbec, ale k těstovinám byla naprosto fantastická. Dala by se použít i jako příloha k masu, takže je název vlastně možná zavádějící :)
Bezlepkové těstoviny Adriana se zeleninovou topinkovou směsí

2 comments

  1. Recept vypadá úžasně. Kde prosím koupím červený balzamikový ocet.
    Máš i jiné recepty na zavařování zeleniny? Děkuji. Tento blog je super.
    E

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *